For informasjon om hva Fangstr Connect er, ta en titt på artikkelen Hva er Fangstr Connect?
Test Fangstr Connect før du drar ut på havet og sørg for at du kan rapportere, selv om du mister mobildekning.
Før du kobler til:
- Sjekk lyset på Fangstr Connect-boksen:
- Blått lys: Boksen er klar til å bli koblet til.
- Gult lys: Boksen må tilbakestilles.
- Tilbakestill boksen (hvis gult lys):
- Trykk på den lille knappen ved siden av lyset på boksen.
- Lyset skal nå lyse blått, og boksen er klar til å bli koblet til.
Slik kobler du til Fangstr Connect:
- Gå til Admin-menyen: Naviger til "Admin"-menyen i Fangstr-appen.
- Finn Bluetooth-innstillingene: Scroll ned i Admin-menyen til du ser "Bluetooth" og trykk på "Søk" for å starte søket etter Bluetooth-enheter.
- Velg Fangstr Connect: Når Fangstr Connect vises i søkeresultatene, trykker du på den for å velge den.
- Bekreft tilkoblingen: Når enheten er koblet til, vil Fangstr Connect-boksen lyse grønt.
Funksjonstest av Fangstr Connect:
- Slå av internett: Koble fra Wi-Fi og mobilnett på enheten din.
- Koble til Fangstr Connect: Hvis du ikke er koblet til, se instruksjonene ovenfor.
- Funksjonstest med testmelding: På startsiden, trykk på "Send andre meldinger" og send en AUD - testmelding og vent på svar. For mer informasjon om testmelding se Hvordan sende (AUD) testmelding
Viktig:
- Aktiver Bluetooth: Forsikre deg om at Bluetooth er aktivert på din enhet før du fortsetter.
- Aktiver Posisjon: Forsikre deg om at Posisjon er påslått hvis du bruker mobil eller nettbrett.
- Koble til via appen: Bruk kun Fangstr-appen for å koble til Fangstr Connect. Unngå å bruke telefonens eller nettbrettets innebygde Bluetooth-innstillinger.
- Tillat alle tillatelser: For at Fangstr-appen skal fungere korrekt, må du gi den alle nødvendige.
- Satellittabonnement kreves: Fangstr Connect-boksen kan kun sende og motta meldinger for båter med et aktivt satellittabonnement.
- Feilsøkingstips: Ved eventuelle tilkoblingsproblemer, se feilsøkingsveiledningen nedenfor. tillatelser.
Feilsøking:
Hvis du ikke får koblet til:
- Tilbakestill Fangstr Connect-boksen: Trykk på knappen på Fangstr Connect-boksen, til det lyser blått. Når boksen lyser blått, kan du prøve å koble til igjen.
- Restart Fangstr Connect-boksen: Trykk og hold inne knappen på Fangstr Connect-boksen, til det blinker i mellom rødt og blått. Når boksen lyser blått igjen kan du prøve å koble til igjen.
- Reinstaller Fangstr-appen: Avinstaller og installer Fangstr-appen på nytt. Sørg for å gi appen alle tillatelser den ber om ved førstegangsoppstart.
- Tilbakestill Bluetooth i appen: Hvis du er tilkoblet Fangstr boksen (grønt lys) men har problemer med sending eller mottak av meldinger, gå til Admin > Vis Bluetooth-logg > Trykk på "Reset BLE".
- Kontroller tilkoblede enheter: Bare én enhet kan være koblet til samtidig. En telefon og et nettbrett kan ikke være koblet til samtidig.
- Aktiver Posisjon: Hvis du forsøker å koble til fra en mobil eller et nettbrett er det nødvendig at posisjon er påslått.