Før du starter rapportering ber vi deg gjør følgende:
Avinstaller / slett appen
På PC må du inn på instillinger og avinstallere.
På telefon og nettbrett holder du fingeren på Fangstr-ikonet og velger avinstaller når du får det valget.
Last inn appen på nytt
Logg deretter inn på vanlig måte.
Send to AUD - Testmeldinger
Det neste du skal gjøre er å sende to AUD-meldinger. AUD er en testmelding som du finner underSend andre meldinger. Slik gjør du for å sende AUD-melding
- Trykk på Send andre meldinger
- Velg AUD - Testmelding
- Send først en melding, så en til melding
Dersom du får ACK er alt i orden og du kan starte rapportering. Dersom du får NAK, kontakt oss på 902 84000 eller svar på e-posten du fikk.
Skal du bruke Fangstr Connect som backup
Dersom du skal bruke Fangstr Connect som backup anbefaler vi at du sender en AUD-melding over Iridium. Slik gjør du for å sende AUD-melding over Iridium
- Sjekk at du er tilkoblet Fangstr Connect. Her kan du lese mer om hvordan du kobler til Connect.
- Slå av Wifi på PC eller nettbrett
- Sjekk at du får en grønn linje i toppen
- Trykk på Send andre meldinger
- Velg AUD - Testmelding
- Send meldingen
Når meldingen er sendt kan du gå til loggen for å sjekke at meldingen sendes over VMS. Det tar litt lenger tid å sende meldingen over Iridium sammenlignet når du sender den over vanlig internett.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.